2009
Efektivita využívání metod dramatické výchovy u žáků se specifickými poruchami učení ve výuce němčiny
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Efektivita využívání metod dramatické výchovy u žáků se specifickými poruchami učení ve výuce němčiny
Název česky
Efektivita využívání metod dramatické výchovy u žáků se specifickými poruchami učení ve výuce němčiny
Název anglicky
Efficiency of Drama Education Methods to Pupils with Specific Learning Difficulties in Teaching German as a Foreign Language
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. od s. 311-320, 10 s. Speciální pedagogika, 2009
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037571
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5032-7
Klíčová slova česky
dramatická výchova; učení a vyučování cizích jazyků; specifické poruchy učení; akční výzkum
Klíčová slova anglicky
drama education; foreign language learning and teaching; specific learning difficulties; action research
Změněno: 31. 3. 2011 21:25, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Metody a techniky dramatické výchovy se postupně stávají neoddělitelnou součástí metodicko-didaktické koncepce komunikativní výuky cizích jazyků. Jedním z hlavních důvodů je, že pomocí dramaticky orientovaných výukových aktivit dochází k posílení emocionální a sociální dimenze procesu učení a vyučování, což se následně pozitivně odráží i v dimenzi kognitivní. Příspěvek nastiňuje současné proudy pedagogického a lingvodidaktického myšlení, které ukotvují využívání metod a technik dramatické výchovy v teoretické rovině a nastiňuje možnosti uchopení této problematiky v rámci pedagogického výzkumu. V závěru jsou stručně představeny dílčí výsledky dvou výzkumných šetření.
Anglicky
Methods and techniques of drama education are becoming a central part of the communnicative approach in foreign language teaching. One of the main reasons is that drama-based in-class activities advance the emotional and social level of the proces sof learning and teaching which has a positiv effect on the cognitve level. The paper outleines wals of thought in language metodology which anchor the utilization of drama education strategies in theory and explores the options of grasping the issue within methodological reserch. Finally, partial results of two research analyse are introduced.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|