C 2009

Efektivita využívání metod dramatické výchovy u žáků se specifickými poruchami učení ve výuce němčiny

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Efektivita využívání metod dramatické výchovy u žáků se specifickými poruchami učení ve výuce němčiny

Název česky

Efektivita využívání metod dramatické výchovy u žáků se specifickými poruchami učení ve výuce němčiny

Název anglicky

Efficiency of Drama Education Methods to Pupils with Specific Learning Difficulties in Teaching German as a Foreign Language

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. od s. 311-320, 10 s. Speciální pedagogika, 2009

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037571

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5032-7

Klíčová slova česky

dramatická výchova; učení a vyučování cizích jazyků; specifické poruchy učení; akční výzkum

Klíčová slova anglicky

drama education; foreign language learning and teaching; specific learning difficulties; action research
Změněno: 31. 3. 2011 21:25, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Metody a techniky dramatické výchovy se postupně stávají neoddělitelnou součástí metodicko-didaktické koncepce komunikativní výuky cizích jazyků. Jedním z hlavních důvodů je, že pomocí dramaticky orientovaných výukových aktivit dochází k posílení emocionální a sociální dimenze procesu učení a vyučování, což se následně pozitivně odráží i v dimenzi kognitivní. Příspěvek nastiňuje současné proudy pedagogického a lingvodidaktického myšlení, které ukotvují využívání metod a technik dramatické výchovy v teoretické rovině a nastiňuje možnosti uchopení této problematiky v rámci pedagogického výzkumu. V závěru jsou stručně představeny dílčí výsledky dvou výzkumných šetření.

Anglicky

Methods and techniques of drama education are becoming a central part of the communnicative approach in foreign language teaching. One of the main reasons is that drama-based in-class activities advance the emotional and social level of the proces sof learning and teaching which has a positiv effect on the cognitve level. The paper outleines wals of thought in language metodology which anchor the utilization of drama education strategies in theory and explores the options of grasping the issue within methodological reserch. Finally, partial results of two research analyse are introduced.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání