2009
Lernpotential der dramaspezifischen Übungen im Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Teilleistungsstörungen
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Lernpotential der dramaspezifischen Übungen im Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Teilleistungsstörungen
Název česky
Potenciál dramaticky orientovaných cvičení u žáků se specifickými poruchami učení
Název anglicky
Learning Potential of Drama Techniques in Language Teaching to Pupils with LSD
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU /DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD. od s. 75-95, 20 s. Pd-52/09-02/58, 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037572
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5074-7
Klíčová slova česky
techniky dramatické výchovy; cizojazyčná výuka; speciální vzdělávací potřeby; motivace; akční výzkum
Klíčová slova anglicky
drama techniques; foreign languageteaching; special educational needs; motivation; action reserach
Změněno: 8. 1. 2010 17:46, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Im Beitrag werden Prinzipien der Dramapädagogik kurz skizziert und diese dann mit Hauptprinzipien des kommunikativen Fremdsprachenunterrichts verglichen. Im Weiteren wird auf das Lernpotential der dramapädagogischen Übungen in Hinblick auf die Schüler mit Teilleistungsstörungen beim Lernen des Deutschen als Fremdsprache hingewiesen und eine empirische Untersuchung vorgestellt.
Česky
V článku jsou stručně nastíněny principy pedagogiky dramatu a porovnány s hlavními zásadami komunikativní cizojazyčné výuky. Déle je zde poukázáno na učební potenciál metod a technik dramatické výchovy při učení se němčině jako cizímu jazyku u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V závěru jsou prezentovány výsledky akčního výzkumu.
Anglicky
The article briefly outlined the principles of drama pedagogy and compared with the principles of communicative foreign language teaching. More there is reference to the potential of learning methods and techniques of drama education in learning German as a foreign language to pupils with special educational needs. There are presented the results of a action research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|