C 2009

Lernpotential der dramaspezifischen Übungen im Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Teilleistungsstörungen

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Lernpotential der dramaspezifischen Übungen im Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Teilleistungsstörungen

Název česky

Potenciál dramaticky orientovaných cvičení u žáků se specifickými poruchami učení

Název anglicky

Learning Potential of Drama Techniques in Language Teaching to Pupils with LSD

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU /DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD. od s. 75-95, 20 s. Pd-52/09-02/58, 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037572

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5074-7

Klíčová slova česky

techniky dramatické výchovy; cizojazyčná výuka; speciální vzdělávací potřeby; motivace; akční výzkum

Klíčová slova anglicky

drama techniques; foreign languageteaching; special educational needs; motivation; action reserach
Změněno: 8. 1. 2010 17:46, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Im Beitrag werden Prinzipien der Dramapädagogik kurz skizziert und diese dann mit Hauptprinzipien des kommunikativen Fremdsprachenunterrichts verglichen. Im Weiteren wird auf das Lernpotential der dramapädagogischen Übungen in Hinblick auf die Schüler mit Teilleistungsstörungen beim Lernen des Deutschen als Fremdsprache hingewiesen und eine empirische Untersuchung vorgestellt.

Česky

V článku jsou stručně nastíněny principy pedagogiky dramatu a porovnány s hlavními zásadami komunikativní cizojazyčné výuky. Déle je zde poukázáno na učební potenciál metod a technik dramatické výchovy při učení se němčině jako cizímu jazyku u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V závěru jsou prezentovány výsledky akčního výzkumu.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání