KACHLÍK, Petr. Tuzemské a zahraniční zdroje primární prevence ve škole. (Home and foreign sources of primary prevention in school.). In ŽALOUDÍKOVÁ, I. et al. (Eds.). Normální je nekouřit. Program podpory zdraví a prevence kouření pro mladší školní věk (7-11 let). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 14-19. Normální je nekouřit. V. díl pro 5. třídu ZŠ. ISBN 978-80-210-5021-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tuzemské a zahraniční zdroje primární prevence ve škole.
Name in Czech Tuzemské a zahraniční zdroje primární prevence ve škole.
Name (in English) Home and foreign sources of primary prevention in school.
Authors KACHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, ŽALOUDÍKOVÁ, I. et al. (Eds.). Normální je nekouřit. Program podpory zdraví a prevence kouření pro mladší školní věk (7-11 let). p. 14-19, 6 pp. Normální je nekouřit. V. díl pro 5. třídu ZŠ. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 30000 3. Medical and Health Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037575
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5021-1
Keywords (in Czech) Dotazník; návykové chování; návykové látky; projekt; prevence; studie; škola; závislost; žák
Keywords in English Questionnaire; addictive behavior; addictive substances; project; prevention; study; school; addiction; pupil
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Changed: 2/2/2010 19:28.
Abstract
Děti, které navštěvují druhý stupeň základní školy, patří z hlediska možného závislostního chování k typickým rizikovým skupinám. Vyšší úroveň výskytu drogových experimentů (včetně alkoholu a tabáku) i jiných sociálních patologií je často spojena se zvědavostí, touhou po dobrodružství, silnými prožitky, s hledáním vlastních limitů, potřebou exhibice, sociální nezralostí a s malými životními zkušenostmi. K preventivnímu působení na tento populační segment je využíváno řady strategií, zejména se osvědčily metody komunitní prevence a souběh více aktivit. V rámci výzkumného projektu byla provedena metaanalýza řady tuzemských i zahraničních primárně preventivních projektů, které jsou zaměřeny na problematiku závislostí.
Abstract (in English)
Children who attend the second stage of basic education, are possible in terms of dependency behavior of the typical risk groups. Higher levels of drug experimentation (including alcohol and tobacco) and other social pathologies are often associated with curiosity, a desire for adventure, strong experiences in finding their own limits, the need for exhibitions, social immaturity and low life experience. The preventive effect on this population segment is used by a number of strategies, especially with proven methods of prevention and community multiple overlapping activities. The research project was conducted meta-analysis of numerous domestic and foreign primary prevention projects that focus on the issue of addiction.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 27/5/2024 19:29