GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ a Hana KYLOUŠKOVÁ. Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků. In Němec, J., Vojtová, V.: Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním/Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1. vyd. Brno: MU, 2009, s. 163-176. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5033-4. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{860146, author = {Grenarová, Renée and Hanušová, Světlana and Janíková, Věra and Kyloušková, Hana}, address = {Brno}, booktitle = {Němec, J., Vojtová, V.: Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním/Education of Socially Disadvantaged Pupils.}, edition = {1.}, keywords = {disadvantaged; social; cultural; foreign language teaching; research; methodical recommendation}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5033-4}, pages = {163-176}, publisher = {MU}, title = {Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků}, year = {2009} }
TY - CHAP ID - 860146 AU - Grenarová, Renée - Hanušová, Světlana - Janíková, Věra - Kyloušková, Hana PY - 2009 TI - Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků VL - Speciální pedagogika PB - MU CY - Brno SN - 9788021050334 KW - disadvantaged KW - social KW - cultural KW - foreign language teaching KW - research KW - methodical recommendation N2 - Znalost cizích jazyků je v současné době velmi důležitým předpokladem nejen pro úspěšné uplatnění se na domácím i zahraničním trhu práce, ale zároveň přispívá k rozvoji celé osobnosti člověka a v širším pojetí ji lze označit za významný socializační a enkulturační prostředek. Výuka cizích jazyků proto musí být na základní škole realizována s ohledem na žáky se sociálně-kulturním znevýhodněním i příslušností k různým kulturně minoritním skupinám tak, aby i oni měli možnost získat již během povinné školní docházky co nejpevnější základy cizích jazyků. Příspěvek je věnován obecně teoretickým aspektům problematiky cizojazyčné výuky u žáků se sociálně-kulturním znevýhodněním a prezentaci výsledků provedeného empirického výzkumu. Pozornost je věnována rovněž lingvodidaktickým doporučením moderně pojaté výuky cizích jazyků zaměřené na danou cílovou skupinu. ER -
GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ a Hana KYLOUŠKOVÁ. Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků. In \textit{Němec, J., Vojtová, V.: Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním/Education of Socially Disadvantaged Pupils.}. 1. vyd. Brno: MU, 2009, s.~163-176. Speciální pedagogika. ISBN~978-80-210-5033-4.
|