ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Martin NOVÁK, Oldřich ŠIMONÍK a Jan ŠŤÁVA. Problematika nadání dětí cizinců v České republice. In Nadaní žáci - výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 179-187. ISBN 978-80-210-5039-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problematika nadání dětí cizinců v České republice.
Název anglicky The Problematics of gifted Children of foreigners in the Czech republic.
Autoři ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant), Martin NOVÁK (203 Česká republika), Oldřich ŠIMONÍK (203 Česká republika) a Jan ŠŤÁVA (203 Česká republika).
Vydání Brno, Nadaní žáci - výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře, od s. 179-187, 9 s. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037588
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5039-6
Klíčová slova česky učitel; nadání; cizinec
Klíčová slova anglicky teacher; talent; foreigner
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc., učo 106. Změněno: 24. 1. 2010 11:41.
Anotace
Příspěvek se zabývá vstupem do problematiky školní úspěšnosti a nadání dětí cizinců, žijících v České republice a uvádí některé bariéry v jejich vzdělávání. Úvodní část nabízí základní charakteristiku souboru respondentů včetně některých specifik. V příspěvku jsou dále uvedeny výstupy dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na oblast zájmu dětí o výuku, jejich domácí zázemí a potřebu pomoci při přípravě do školy.
Anotace anglicky
The article deals with a kind of introduction into the problemtics of school success nad gift of children of foreigners living in the Czech Republic, and it mentions a few barriers in their education. The introduction part brings a basic characteristic of a set of respondents, including some specificities.The article also informs about a questionnaire examination which focused on the area of interest of pupils in education, their family background and need of being helped by their school preparation.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 7. 2024 02:13