HAVEL, Jiří and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Autoevaluace inkluzivního prostředí v základní škole (Self-evaluation of Inclusive Environment at Primary School). In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 127-135. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Autoevaluace inkluzivního prostředí v základní škole
Name in Czech Autoevaluace inkluzivního prostředí v základní škole
Name (in English) Self-evaluation of Inclusive Environment at Primary School
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. p. 127-135, 9 pp. Speciální pedagogika, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037607
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5032-7
Keywords (in Czech) autoevaluace indikátory argumety inkluzivní/integrativní prostředí škola pro všechny
Keywords in English self-evaluation criteria of quality arguments inclusion/integration environment school for all
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 4/3/2011 11:24.
Abstract
Příspěvek přináší další údaje z výzkumu, ve kterém jsme na vybraných školách uplatnili jako výzkumný nástroj dotazník Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělávání. Předmětem analýzy byla opět autoevaluace školy zaměřená tentokrát na reálné podmínky kvality inkluzivního prostředí.
Abstract (in English)
The article presents next data from research, in which we applied an experimental tool the questionnaire Frame for Self-evaluation of Educational Conditions at schools. The subject of our analyses was self-evaluation of school focused on real conditions of quality of inclusive environment.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 29/5/2024 23:55