C 2009

Francouzský jazyk a dramatická výchova u žáků s SPU na školách Jihomoravského kraje; výsledky výzkumu

KYLOUŠKOVÁ, Hana

Basic information

Original name

Francouzský jazyk a dramatická výchova u žáků s SPU na školách Jihomoravského kraje; výsledky výzkumu

Name in Czech

Francouzský jazyk a dramatická výchova na školách Jihomoravského kraje; výsledky výzkumu

Name (in English)

French Language and Drama Education for Children with Special Learnign Difficulties at Schools in the South Moravian Region; Results of the Empirical Research

Authors

KYLOUŠKOVÁ, Hana

Edition

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. - Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. p. 321-332, 12 pp. Speciální pedagogika, 2009

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5032-7

Keywords (in Czech)

cizojazyčná výuka; dramatická výuka; žáci se specifickými poruchami učení; výuka francouzského jazyka; výzkum

Keywords in English

teaching foreign language; drama education; pupils with specific learning difficulties; teaching French language; research

Tags

Reviewed
Změněno: 19/3/2010 11:01, PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.

Abstract

V originále

Ve stati je prezentován výzkum provedený na základních školách a nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraji. Výzkum byl zaměřen na výuku francouzského jazyka u žáků se specifickými poruchami učení a na využívání prvků dramatické výchovy.

In English

Research on teaching French and Drama Education to children with specific learning difficulties at schools in South Moravian Region is described in this paper.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education