STŘELEC, Stanislav and Jana KRÁTKÁ. Comparation of opinions of teachers, parents and pupils about social health aspects of form teacher activities. In ŘEHULKA, E. ET AL. TOPICAL ISSUES IN HEALTH EDUCATION. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 105-118. ISBN 978-80-210-4930-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Comparation of opinions of teachers, parents and pupils about social health aspects of form teacher activities
Name in Czech Komparace názorů učitelů, rodičů a žáků na sociálně zdravotní aspekty v činnostech třídního učitele
Authors STŘELEC, Stanislav (203 Czech Republic, guarantor) and Jana KRÁTKÁ (203 Czech Republic).
Edition Brno, ŘEHULKA, E. ET AL. TOPICAL ISSUES IN HEALTH EDUCATION, p. 105-118, 14 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037711
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4930-7
Keywords in English form teacher; parents; upils; comparation of opinions; social health aspects
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc., učo 211. Changed: 21/1/2010 12:12.
Abstract
The paper sums up the results of one of partial subjects that belong to the whole of Research Intent of Faculty of Education MU Brno MSM0021622421 Shool and Health 21. The study is based on researchs made in the years 2006,2007. In this paper there are compared teachers, parents and pupils opinions concerning form teachers activities, which help with health social relationships in the clasroom (e. g. communication of form teacher with the pupils, with parents of the pupils, and finding a number of solutions to other problems which emanate from school and off school time activities of pupils).
Abstract (in Czech)
Příspěvek shrnuje průběžné výsledky jednoho z dílčích témat, které je součástí výzkumného záměru PdF MU Brno MSM002162421 Škola a zdraví pro 21. století. Studie navazuje na výzkumná zjištění publikovaná v období 2006, 2007. V příspěvku jsou srovnávány názory učitelů, rodičů a žáků na činnosti třídních učitelů, které přispívají k upevnění a rozvoji zdravých sociálních vztahů ve školní třídě (například komunikaci třídního učitele se žáky, jednání třídního učitele s rodiči žáků, řešení studijních a některých dalších otázek školního a mimoškolního života žáků).
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 28/5/2024 06:24