MRÁZKOVÁ, Kateřina, Hana SVATOŇOVÁ and Darina FOLTÝNOVÁ. GIS jako nástroj pro osvojení a rozvíjení kartografických dovedností. In 18. konference GIS ESRI v ČR. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name GIS jako nástroj pro osvojení a rozvíjení kartografických dovedností
Authors MRÁZKOVÁ, Kateřina, Hana SVATOŇOVÁ and Darina FOLTÝNOVÁ.
Edition 18. konference GIS ESRI v ČR, 2009.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) GIS; kartografické dovednosti; výuka zeměpisu
Keywords in English GIS; geography teaching; map skills
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D., učo 129111. Changed: 28/12/2009 14:40.
Abstract
Dovednost (angl. skill) můžeme charakterizovat jako jako „komplexnější způsobilost subjektu k řešení úkolových a problémových situací, která se projevuje pozorovatelnou činností “. Dovednost je do určité míry podmíněna vrozenými předpoklady, ale hlavně je osvojována učením a výcvikem. Osvojování dovedností je také základní součástí vzdělávání. Vyjadřují to, co by měl vzdělávaný subjekt umět. Cíle geografického vzdělávání na základní škole jsou zakotveny v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a v Mezinárodní chartě geografického vzdělávání. Jejich zvládnutí vyžaduje, aby žáci měli dostatečně osvojené kartografické dovednosti. Jedním z nástrojů, vhodným pro osvojení a rozvíjení kartografických dovedností jsou právě geografické informační systémy. Poster představuje pracovní listy pro práci žáků základních škol v zeměpisném kroužku „ GIS ve škole“. V rámci kroužku žáci 6. a 7. tříd pracují s připravenými materiály, seznamují se s programem ArcExplorer Java Edition for Education a rozvíjí své kartografické dovednosti.Vznik posteru byl podpořen výzkumným projektem MUNI /41/098/2009, Zhodnocení rozvoje vybraných kartografických dovedností s využitím geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu na základní škole, financovaného v r. 2009 Pedagogickou fakultou MU.
PrintDisplayed: 27/5/2024 23:59