2009
Problémové oblasti řízení mateřské školy
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Problémové oblasti řízení mateřské školy
Název česky
Problémové oblasti řízení mateřské školy
Název anglicky
Troubling fields of the kindergartners´school managing
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Hradec Králové, Dítě předškolního věku a jeho paidagogos, 9 s. 2009
Nakladatel
GAUDEAMUS UHK
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037744
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7041-647-1
Klíčová slova česky
funkce managementu; plánování; organizován;, vedení lidí; personalistika; kontrola; vlastní hodnocení; hospitace; zpětná vazba
Klíčová slova anglicky
management role; planning; organizing; people leading; human resources management; controlling; self-evaluation; feedback
Změněno: 4. 3. 2011 14:21, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek formuluje problémové oblasti řízení mateřské školy z hlediska jednotlivých funkcí managementu, která vyplynula z výzkumných šetření. Vychází ze zkušeností ředitelek mateřských škol a jejich nejčastějších dotazů na seminářích s touto tématikou. Opírá se o teoretická východiska školského managementu a současně také o závěry České školní inspekce. V závěru se snaží o komparaci problémových oblastí v řízení mateřské školy s řízením procesu ve třídě. Pokouší se identifikovat dovednosti učitelek mateřských škol, které bude nutné rozvíjet v pregraduální přípravě na vysoké škole.
Anglicky
The report formulates problematic fields of the kindergartens management on the view of elementary management functions resulting from the resaerch. It comes out from experiences of kindergartners headmasters and from their most frequent questions on the seminars. The report supports oneself by theoretical basis of the school management and also by conclusions of Czech School Inspection. In the closing part there is the attempt to compare the problematic fields of kindergarten management with the classe management. Report strives for idendification of the kindergartens teachers competences which will be urgenty developed in university pregraduated programmes.