SYSLOVÁ, Zora. Problémové oblasti řízení mateřské školy. In Dítě předškolního věku a jeho paidagogos. Hradec Králové: GAUDEAMUS UHK, 2009, 9 s. ISBN 978-80-7041-647-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problémové oblasti řízení mateřské školy
Název česky Problémové oblasti řízení mateřské školy
Název anglicky Troubling fields of the kindergartners´school managing
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Hradec Králové, Dítě předškolního věku a jeho paidagogos, 9 s. 2009.
Nakladatel GAUDEAMUS UHK
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037744
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7041-647-1
Klíčová slova česky funkce managementu; plánování; organizován;, vedení lidí; personalistika; kontrola; vlastní hodnocení; hospitace; zpětná vazba
Klíčová slova anglicky management role; planning; organizing; people leading; human resources management; controlling; self-evaluation; feedback
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 4. 3. 2011 14:21.
Anotace
Příspěvek formuluje problémové oblasti řízení mateřské školy z hlediska jednotlivých funkcí managementu, která vyplynula z výzkumných šetření. Vychází ze zkušeností ředitelek mateřských škol a jejich nejčastějších dotazů na seminářích s touto tématikou. Opírá se o teoretická východiska školského managementu a současně také o závěry České školní inspekce. V závěru se snaží o komparaci problémových oblastí v řízení mateřské školy s řízením procesu ve třídě. Pokouší se identifikovat dovednosti učitelek mateřských škol, které bude nutné rozvíjet v pregraduální přípravě na vysoké škole.
Anotace anglicky
The report formulates problematic fields of the kindergartens management on the view of elementary management functions resulting from the resaerch. It comes out from experiences of kindergartners headmasters and from their most frequent questions on the seminars. The report supports oneself by theoretical basis of the school management and also by conclusions of Czech School Inspection. In the closing part there is the attempt to compare the problematic fields of kindergarten management with the classe management. Report strives for idendification of the kindergartens teachers competences which will be urgenty developed in university pregraduated programmes.
VytisknoutZobrazeno: 23. 5. 2024 22:36