D 2008

Současnost a budoucnost českého předškolního vzdělávání v evropském kontextu.

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Současnost a budoucnost českého předškolního vzdělávání v evropském kontextu.

Název anglicky

The present and future of the Czech pre-primary education in the European contects

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bratislava, Vzdelávanie od útleho veku, šanca pre všetky deti. Zborník z európskej konferencie. 12 s. 2008

Nakladatel

OMEP

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00037745

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-89055-82-1

Klíčová slova česky

cíle vzdělávání; předškolní vzdělávání; Evropská unie; kurikulum; řízení škol; rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; činnost mateřské školy.

Klíčová slova anglicky

aims of education; pre-primary education; EU; curriculum; school management; National curriculum for pre-primary education
Změněno: 7. 3. 2011 11:09, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se pokouší vystihnout postavení předškolního vzdělávání ve školském systému České republiky. Vychází z výzkumu a analýzy vývoje českého vzdělávání a úvahách o její budoucnosti v kontextu evropské vzdělávací politiky, tak jak byla prezentována v tzv. Zelené knize. Uvádí aktuální požadavky na kvalitu předškolního vzdělávání vyplývající z právních norem, mezi než patří např. povinnost vypracovávat školní programy na základě požadavků Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a pravidelně vyhodnocovat svoji práci.

Anglicky

This report is trying to describe the position of the pre-primary education in the Czech educational system. It is using the reaserch and the analysis of the development of the Czech education and consideration of the future in the context of the European educational policy as it is described in the Green Book. The actual demands for the quality of pre-primary education are also described. It follows from the legal rules as for example the obligation to prepare the school curriculum according the national need to evaluate regularly.