SYSLOVÁ, Zora. Rozwój edukaci przedszkolnej w Republice Czeskiej. Wychowanie w Przedszkolu. Varšava, 2007, roč. LX, č. 11/2007, s. 14-18. ISSN 0137-8082.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozwój edukaci przedszkolnej w Republice Czeskiej
Název česky Rozvoj předškolní pedagogiky v České republice
Název anglicky The development of the pre-primary pedagogy in the Czech Republic
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Wychowanie w Przedszkolu, Varšava, 2007, 0137-8082.
Další údaje
Originální jazyk polština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00037747
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky kurikulární reforma; vzdělávací dokumenty; školský zákon; rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; klíčové kompetence.
Klíčová slova anglicky reforme of the curriculum; reforme of the curriculum; educational law; National curriculum for pre-primary education; key competences
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 12. 1. 2012 10:58.
Anotace
Adnotacja: Artykuł jest próbą określenia miejsca wychowania przedszkolnego w systemie edukacyjnym Republiki Czeskiej. Zajmuje się reformą programową oraz jej rozwojem od roku 1989 do czasów dzisiejszych, zwłaszcza zmianami w prawnym systemie przedszkoli. Artykuł zajmuje się treścią wychowania przedszkolnego, tak jak jest prezentowana w Państwowym programie edukacyjnym dla wychowania przedszkolnego, gdzie kluczowe kompetencje i podstawowe cele uzyskują pozycję centralną.
Anotace česky
Příspěvek se pokouší vystihnout postavení předškolního vzdělávání ve školském systému České republiky. Zabývá se kurikulární reformou a jejím vývojem od roku 1989 do současnosti, zejména změnou právního postavení mateřských škol. Pozornost je věnována obsahu předškolního vzdělávání, jak je prezentován v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání, kdy klíčové kompetence a základní cíle získávají ústřední pozici.
Anotace anglicky
This report is trying to describe the position of the pre-primary education in the Czech educational system. It deals with curriculum reforme and progression since the year 1989 especially with the changes of low dimension of the kindergarten. The intend of the pre-primary education is focused in relation of the national curriculum when the key competeces and the basic aims have a central position.
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 23:47