J 2007

Rozwój edukaci przedszkolnej w Republice Czeskiej

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Rozwój edukaci przedszkolnej w Republice Czeskiej

Název česky

Rozvoj předškolní pedagogiky v České republice

Název anglicky

The development of the pre-primary pedagogy in the Czech Republic

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Wychowanie w Przedszkolu, Varšava, 2007, 0137-8082

Další údaje

Jazyk

polština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00037747

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

kurikulární reforma; vzdělávací dokumenty; školský zákon; rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; klíčové kompetence.

Klíčová slova anglicky

reforme of the curriculum; reforme of the curriculum; educational law; National curriculum for pre-primary education; key competences
Změněno: 12. 1. 2012 10:58, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Adnotacja: Artykuł jest próbą określenia miejsca wychowania przedszkolnego w systemie edukacyjnym Republiki Czeskiej. Zajmuje się reformą programową oraz jej rozwojem od roku 1989 do czasów dzisiejszych, zwłaszcza zmianami w prawnym systemie przedszkoli. Artykuł zajmuje się treścią wychowania przedszkolnego, tak jak jest prezentowana w Państwowym programie edukacyjnym dla wychowania przedszkolnego, gdzie kluczowe kompetencje i podstawowe cele uzyskują pozycję centralną.

Česky

Příspěvek se pokouší vystihnout postavení předškolního vzdělávání ve školském systému České republiky. Zabývá se kurikulární reformou a jejím vývojem od roku 1989 do současnosti, zejména změnou právního postavení mateřských škol. Pozornost je věnována obsahu předškolního vzdělávání, jak je prezentován v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání, kdy klíčové kompetence a základní cíle získávají ústřední pozici.