2007
Rozwój edukaci przedszkolnej w Republice Czeskiej
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Rozwój edukaci przedszkolnej w Republice Czeskiej
Název česky
Rozvoj předškolní pedagogiky v České republice
Název anglicky
The development of the pre-primary pedagogy in the Czech Republic
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Wychowanie w Przedszkolu, Varšava, 2007, 0137-8082
Další údaje
Jazyk
polština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00037747
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
kurikulární reforma; vzdělávací dokumenty; školský zákon; rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; klíčové kompetence.
Klíčová slova anglicky
reforme of the curriculum; reforme of the curriculum; educational law; National curriculum for pre-primary education; key competences
Změněno: 12. 1. 2012 10:58, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Adnotacja: Artykuł jest próbą określenia miejsca wychowania przedszkolnego w systemie edukacyjnym Republiki Czeskiej. Zajmuje się reformą programową oraz jej rozwojem od roku 1989 do czasów dzisiejszych, zwłaszcza zmianami w prawnym systemie przedszkoli. Artykuł zajmuje się treścią wychowania przedszkolnego, tak jak jest prezentowana w Państwowym programie edukacyjnym dla wychowania przedszkolnego, gdzie kluczowe kompetencje i podstawowe cele uzyskują pozycję centralną.
Česky
Příspěvek se pokouší vystihnout postavení předškolního vzdělávání ve školském systému České republiky. Zabývá se kurikulární reformou a jejím vývojem od roku 1989 do současnosti, zejména změnou právního postavení mateřských škol. Pozornost je věnována obsahu předškolního vzdělávání, jak je prezentován v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání, kdy klíčové kompetence a základní cíle získávají ústřední pozici.
Anglicky
This report is trying to describe the position of the pre-primary education in the Czech educational system. It deals with curriculum reforme and progression since the year 1989 especially with the changes of low dimension of the kindergarten. The intend of the pre-primary education is focused in relation of the national curriculum when the key competeces and the basic aims have a central position.