C 2009

Speciální pedagogika

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Speciální pedagogika

Název česky

Speciální pedagogika

Název anglicky

Special education

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant)

Vydání

Vydání první. Praha, Baštecká, B. (ed.). Psychologická encyklopedie. Aplikovaná psychologie, od s. 375-379, 5 s. 1615. publikace, 2009

Nakladatel

Portál, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037760

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7367-470-0

Klíčová slova česky

speciální pedagogika znevýhodnění druhy postižení komprehenzivní ucelená speciální pedagogika speciálně pedagogické metody inkluze integrace začlenění speciální vzdělávací potřeby speciální pedagog

Klíčová slova anglicky

special education handicap types of disability comprehensive special education teaching methods special inclusions integration integrating special educational needs of special needs teacher

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 12. 2009 19:27, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

V článku se pojednává o speciální pedagogice jako o vědě a jejích zákonitostech výchovy a speciálního vzdělávání jedince. Vychází z plnění výzkumného záměru - MSM0021622443. Jsou zde uvedeny cíle speciální pedagogiky, dělení podle jednotlivých druhů postižení a speciálněpedagogické metody. Jsou zde charakterizovány pojmy integrace a inkluze. V závěru je zmíněna role speciálního pedagoga při edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Anglicky

The article discusses the special education as a science and its laws do education and special education individuals. Based on the implementation of the research plan - MSM0021622443. Are set out the objectives of Special Education, broken down by type of disability and special teaching methods. Are characterized by the concepts of integration and inclusion. In conclusion, it noted the status of teachers in special education of children and pupils with special educational needs.