2009
Speciální pedagogika
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Speciální pedagogika
Název česky
Speciální pedagogika
Název anglicky
Special education
Autoři
VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant)
Vydání
Vydání první. Praha, Baštecká, B. (ed.). Psychologická encyklopedie. Aplikovaná psychologie, od s. 375-379, 5 s. 1615. publikace, 2009
Nakladatel
Portál, s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037760
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7367-470-0
Klíčová slova česky
speciální pedagogika znevýhodnění druhy postižení komprehenzivní ucelená speciální pedagogika speciálně pedagogické metody inkluze integrace začlenění speciální vzdělávací potřeby speciální pedagog
Klíčová slova anglicky
special education handicap types of disability comprehensive special education teaching methods special inclusions integration integrating special educational needs of special needs teacher
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 12. 2009 19:27, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
V článku se pojednává o speciální pedagogice jako o vědě a jejích zákonitostech výchovy a speciálního vzdělávání jedince. Vychází z plnění výzkumného záměru - MSM0021622443. Jsou zde uvedeny cíle speciální pedagogiky, dělení podle jednotlivých druhů postižení a speciálněpedagogické metody. Jsou zde charakterizovány pojmy integrace a inkluze. V závěru je zmíněna role speciálního pedagoga při edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anglicky
The article discusses the special education as a science and its laws do education and special education individuals. Based on the implementation of the research plan - MSM0021622443. Are set out the objectives of Special Education, broken down by type of disability and special teaching methods. Are characterized by the concepts of integration and inclusion. In conclusion, it noted the status of teachers in special education of children and pupils with special educational needs.