C 2009

Profesionální podpora v inkluzivním vzdělávání - komparace v německém a českém školství

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Profesionální podpora v inkluzivním vzdělávání - komparace v německém a českém školství

Název česky

Profesionální podpora v inkluzivním vzdělávání - komparace v německém a českém školství

Název anglicky

Professional support in inclusive education - comparing in German and Czech educational system

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. od s. 41-52, 12 s. Speciální pedagogika, 2009

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037762

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5032-7

Klíčová slova česky

speciální pedagogika speciální školy speciálněpedagogická podpora inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebani speciálněpedagogické potřeby

Klíčová slova anglicky

special education special schools special needs support inclusive education pupils with special needs special needs

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 1. 2010 10:45, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Článek se zabývá problematikou integrace a inkluze dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol, školských zařízení a do společnosti. Vychází z výsledků výzkumného šetření, které probíhá v rámci výzkumného záměru (MSM0021622443) "Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání". 5 - 10 % dětí a žáků z příslušného populačního ročníků vyžaduje speciální intervenci - speciálněpedagogickou podporu a 1 -5 % dětí a žáků vyžaduje speciální programy. Stať se zabývá otázkami speciálněpedagogické podpory poskytované uvedenému okruhu dětí a žáků v běžných školách a školských zařízeních.

Anglicky

The article deals with the integration and inclusion of children and pupils with special educational needs in schools, school facilities and society. Based on the results of a research investigation, which takes place within the research project (MSM0021622443) Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education. Five to ten percent of children and pupils from the population grades requires an intervention - speciálněpedagogickou support and One to five percent of children and students require special programs. Essay deals with issues speciálněpedagogické support provided to that circle of children and pupils in mainstream schools and school facilities.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání