2009
Profesionální podpora v inkluzivním vzdělávání - komparace v německém a českém školství
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Profesionální podpora v inkluzivním vzdělávání - komparace v německém a českém školství
Název česky
Profesionální podpora v inkluzivním vzdělávání - komparace v německém a českém školství
Název anglicky
Professional support in inclusive education - comparing in German and Czech educational system
Autoři
VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. od s. 41-52, 12 s. Speciální pedagogika, 2009
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037762
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5032-7
Klíčová slova česky
speciální pedagogika speciální školy speciálněpedagogická podpora inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebani speciálněpedagogické potřeby
Klíčová slova anglicky
special education special schools special needs support inclusive education pupils with special needs special needs
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 1. 2010 10:45, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Článek se zabývá problematikou integrace a inkluze dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol, školských zařízení a do společnosti. Vychází z výsledků výzkumného šetření, které probíhá v rámci výzkumného záměru (MSM0021622443) "Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání". 5 - 10 % dětí a žáků z příslušného populačního ročníků vyžaduje speciální intervenci - speciálněpedagogickou podporu a 1 -5 % dětí a žáků vyžaduje speciální programy. Stať se zabývá otázkami speciálněpedagogické podpory poskytované uvedenému okruhu dětí a žáků v běžných školách a školských zařízeních.
Anglicky
The article deals with the integration and inclusion of children and pupils with special educational needs in schools, school facilities and society. Based on the results of a research investigation, which takes place within the research project (MSM0021622443) Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education. Five to ten percent of children and pupils from the population grades requires an intervention - speciálněpedagogickou support and One to five percent of children and students require special programs. Essay deals with issues speciálněpedagogické support provided to that circle of children and pupils in mainstream schools and school facilities.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|