VÍTKOVÁ, Marie. Profesionální podpora v inkluzivním vzdělávání - komparace v německém a českém školství. In Bartoňová, M., Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1. vyd. Brno: MU, 2009, s. 41-52. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Profesionální podpora v inkluzivním vzdělávání - komparace v německém a českém školství
Název česky Profesionální podpora v inkluzivním vzdělávání - komparace v německém a českém školství
Název anglicky Professional support in inclusive education - comparing in German and Czech educational system
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. od s. 41-52, 12 s. Speciální pedagogika, 2009.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037762
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5032-7
Klíčová slova česky speciální pedagogika speciální školy speciálněpedagogická podpora inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebani speciálněpedagogické potřeby
Klíčová slova anglicky special education special schools special needs support inclusive education pupils with special needs special needs
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 18. 1. 2010 10:45.
Anotace
Článek se zabývá problematikou integrace a inkluze dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol, školských zařízení a do společnosti. Vychází z výsledků výzkumného šetření, které probíhá v rámci výzkumného záměru (MSM0021622443) "Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání". 5 - 10 % dětí a žáků z příslušného populačního ročníků vyžaduje speciální intervenci - speciálněpedagogickou podporu a 1 -5 % dětí a žáků vyžaduje speciální programy. Stať se zabývá otázkami speciálněpedagogické podpory poskytované uvedenému okruhu dětí a žáků v běžných školách a školských zařízeních.
Anotace anglicky
The article deals with the integration and inclusion of children and pupils with special educational needs in schools, school facilities and society. Based on the results of a research investigation, which takes place within the research project (MSM0021622443) Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education. Five to ten percent of children and pupils from the population grades requires an intervention - speciálněpedagogickou support and One to five percent of children and students require special programs. Essay deals with issues speciálněpedagogické support provided to that circle of children and pupils in mainstream schools and school facilities.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 16:45