D 2009

Perception of Health in the context of Environmental issues among students of the Faculty of Education Masaryk University

HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA

Základní údaje

Originální název

Perception of Health in the context of Environmental issues among students of the Faculty of Education Masaryk University

Název česky

VNÍMÁNÍ ZDRAVÍ V KONTEXTU PROBLEMATIKY ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Zdeněk HROMÁDKA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, Řehulka et al. School and Health 21 - Topical issues in Health Education, od s. 33-50, 18 s. 2009

Nakladatel

Masarykova Univerzita Brno

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037780

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4930-7

Klíčová slova česky

zdraví; životní styl; péče o zdraví; výchova ke zdraví; ochrana životního prostředí; péče o životní prostředí; postoje; šetrnost; ekologická/environmentální výchova; udržitelný rozvoj

Klíčová slova anglicky

health; life style; health care; health education; protection of the environment; attitudes; thriftiness; ecological/environmental education; sustainable development

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:52, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Active health care is a part of balanced life style, which is a prerequisite of well-being, personal and social self-fulfillment. Responsible lifestyle in pursuit of health reflects attitude towards the environment. Following previous studies devoted to the description of pattern of thinking on environmental issues in teachers and student teachers, we now present results of an investigation focusing on students perception of health in the context of environmental issues. With regard to the significant role of the teacher we examined attitudes of respondents towards protection of the environment, the form of participation in its protection, ways of decision making and conduct corresponding with active health care in life situation. The results of the investigation will contribute to the development of the system of teacher training which will correspod with the concept of health support and sustainable development.

Česky

Aktivní péče o zdraví se realizuje ve vyváženém životním stylu, který je předpokladem životní pohody, osobní a společenské seberealizace. V zodpovědném jednání ve jménu zdraví se promítá postoj k životnímu prostředí. V návaznosti na předchozí studie, věnovaným deskripci obrazu myšlení o environmentálních tématech u učitelů a studentů učitelství, uvádíme nyní výsledky výzkumného šetření, sledujícího jak studenti vnímají zdraví v kontextu problematiky životního prostředí. S ohledem na významnou roli učitele nás zajímají postoje respondentů k ochraně životního prostředí, forma participace na jeho ochraně, způsoby rozhodování a jednání v souladu s aktivní podporou zdraví v životní situaci. Výsledky šetření přispějí k vytváření systému učitelské přípravy, který bude odpovídat konceptu podpory zdraví a udržitelného rozvoje.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století