Detailed Information on Publication Record
2009
Analýza podmínek vzdělávání v přípravných třídách.
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Analýza podmínek vzdělávání v přípravných třídách.
Name in Czech
Analýza podmínek vzdělávání v přípravných třídách.
Name (in English)
Analysis of Educational Conditiones in Preparatory Classes
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, NĚMĚC, J., VOJTOVÁ, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. p. 193-209, 16 pp. Speciální pedagogika, 2009
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00051247
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5033-4
Keywords (in Czech)
přípravná třída základní školy dítě předškolního věku multikulturní výchova romská národnostní menšina edukace žák se sociálním znevýhodněním školský zákon vzdělávací program
Keywords in English
preparatory class at primary school 'pre-school age child multicultural education Romany minority education pupil with social disadvantage school law educational programme
Tags
Reviewed
Změněno: 4/4/2012 08:03, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Kapitola prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného ve školním roce 2007/2008 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření byla komplexní analýza teoretických a empirických zdrojů týkajících se problematiky multikulturní edukace jedinců z odlišného etnického prostředí s důrazem na možnosti edukace v přípravné třídě
In English
This chapter presents the research results from the years 2007/2008 realized in preparatory classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was the complex analysis of theoretical and empirical sources concerning multicultural education of individuals from different ethnical environment with emphasis on possibilities of education in a preparatory class
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|