C 2009

Analýza podmínek vzdělávání v přípravných třídách.

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Analýza podmínek vzdělávání v přípravných třídách.

Name in Czech

Analýza podmínek vzdělávání v přípravných třídách.

Name (in English)

Analysis of Educational Conditiones in Preparatory Classes

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, NĚMĚC, J., VOJTOVÁ, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. p. 193-209, 16 pp. Speciální pedagogika, 2009

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00051247

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5033-4

Keywords (in Czech)

přípravná třída základní školy dítě předškolního věku multikulturní výchova romská národnostní menšina edukace žák se sociálním znevýhodněním školský zákon vzdělávací program

Keywords in English

preparatory class at primary school 'pre-school age child multicultural education Romany minority education pupil with social disadvantage school law educational programme

Tags

Reviewed
Změněno: 4/4/2012 08:03, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného ve školním roce 2007/2008 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření byla komplexní analýza teoretických a empirických zdrojů týkajících se problematiky multikulturní edukace jedinců z odlišného etnického prostředí s důrazem na možnosti edukace v přípravné třídě

In English

This chapter presents the research results from the years 2007/2008 realized in preparatory classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was the complex analysis of theoretical and empirical sources concerning multicultural education of individuals from different ethnical environment with emphasis on possibilities of education in a preparatory class

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education