SCHEJBALOVÁ, Zdeňka. Des éléments du jeu dramatique dans le cours de français pour les apprenants tcheques atteints de troubles spécifiques d´apprentissage et de comportement. In Grenarová R., Vítková M.(eds.) Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 112-119. Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Des éléments du jeu dramatique dans le cours de français pour les apprenants tcheques atteints de troubles spécifiques d´apprentissage et de comportement
Název česky Prvky dramatické hry ve výuce francouzského jazyka pro české žáky se SPU
Název anglicky Elements of Dramatic Education in French Lessons for Czech Learners with Specific Learning and Education Difficulties
Autoři SCHEJBALOVÁ, Zdeňka (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Grenarová R., Vítková M.(eds.) Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD, od s. 112-119, 8 s. Pd-52/09-02/58, 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037818
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5074-7
Klíčová slova česky dramatická výchova; francouzština; čeští žáci;specifické poruchy učení a chování; alternativní metody
Klíčová slova anglicky Dramatic Education; French; Czech Learnings; Specific Learning and Comportment Disorder; Alternative Methods
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D., učo 2213. Změněno: 17. 3. 2010 17:45.
Anotace
Le chapitre au sujet de l utilisation des éléments du jeu dramatique dans les cours de langues étrangeres, basé sur la recherche de l auteur, destinés aux apprenants tcheques atteints de troubles spécifiques d apprentissage et de comportement se concentre sur la grammaire française et sur les relations interdisciplinaires. Sur la base d un extrait du Petit prince d A. de Saint-Exupéry, modifié en forme d une courte scene dramatique, les apprenants s exerceront en grammaire française de base. Cette activité tient compte non seulement des éléments linguistiques, mais aussi de l aspect interdisciplinaire par rapport a l éducation dramatique, littéraire et a la civilisation française.
Anotace česky
Kapitola na téma využití prvků dramatické výchovy při výuce cizích jazyků u žáků s vývojovými poruchami učení a chování, vycházející z výzkumné činnosti autorky, je zaměřena na gramatiku francouzštiny a mezipředmětové vztahy. Na základě krátkého literárního úryvku z Malého prince od A. de Saint-Exupéryho, zpracovaného do formy dramatické scénky, si žáci procvičí základní morfologické struktury. Jsou zohledněny nejenom lingvistické prvky, ale zároveň mezipředmětový aspekt vzhledem k dramatické a literární výchově a k francouzským reáliím.
Anotace anglicky
The chapter Elements of Dramatic Education in French Lessons for Czech Learners with Specific Learning and Education Difficulties, founded on the author s research, focuses the french grammar and the interdisciplinate relations. On the basis of a short literary passage from the Little Prince by A. de Saint-Exupéry in dramatized form, czech learners exercise in basic french morphologic structures in view to dramatic and literary education and french civilisation.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 16:45