B 2009

Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice

BLAŽKOVÁ, Růžena

Základní údaje

Originální název

Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice

Název česky

Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice

Název anglicky

Dyscalculia and specific leasing difficulties

Autoři

BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant)

Vydání

první. Brno, 110 s. spisy Pedagogické fakulty MU č. 132, 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037843

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5047-1

Klíčová slova česky

Specifické poruchy učení; dyskalkulie; přirozená čísla a operace s nimi; geometrické představy; reedukační postupy;individuální vzdělávací program

Klíčová slova anglicky

Specific leasing difficulties; dyscalculia; natural numbers; geometry; reeducation of dyscalculia

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 4. 2010 12:02, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Problematika specifických poruch učení je středem zájmu pedagogů, zejména z hlediska inkluzívního vzdělávání žáků. Je uvedena klasifikace poruch učení, příčiny poruch učení v matematice, analýza jednotlivých elementárních jevů. Publikace je zaměřena na učivo 1. stupně ZŠ, zejména na obor přirozených čísel.V závěru jsou uvedeny výsledky výzkumu o procentuelním zastoupení dyskalkuliků na základních školách.

Anglicky

Problems of specific leasing difficulties is the centre of interest of teaches, especially the point of view of inclusive education of pupils. There are showed clasification of difficulties, cause of difficultiec in mathematics, analysis of particular elements phenomen of mathematics in primary school in the article.There are showed the results of the research about propotional frequency of pupils with disabilities at primary school.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání