D 2009

Biomedical Device learning needs of general nurses in first cycle programs in the Czech Republic

PACLOVÁ, Šárka, Vojtěch MORNSTEIN a Carmel J. CARUANA

Základní údaje

Originální název

Biomedical Device learning needs of general nurses in first cycle programs in the Czech Republic

Název česky

Potřeba výuky lékařské přístrojové techniky v bakalářském studijním programu Všeobecná sestra v České republice

Autoři

PACLOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant), Vojtěch MORNSTEIN (203 Česká republika) a Carmel J. CARUANA (470 Malta)

Vydání

Berlin, IFMBE Proceedings, Vol. 25, World Congress on medical physics and biomedical engineering, od s. 145-147, 3 s. 2009

Nakladatel

Springer

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

30000 3. Medical and Health Sciences

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14310/09:00037848

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

ISBN

978-3-642-03897-6

ISSN

UT WoS

000282043300041

Klíčová slova anglicky

Biomedical devices; general nurses; Curriculum development; first cycle programs

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 1. 2010 14:09, prof. RNDr. Vojtěch Mornstein, CSc.

Anotace

V originále

The objective of this study was to assess the biomedical device learning needs of General Nurses in the Czech Republic so that we could design an updated biomedical physics curriculum for them. The methodology consisted of a postal survey targeting heads of academic and hospital Nursing departments in Czech universities and university hospitals. We were interested in knowing which device groups First Cycle General Nursing students are expected to know about and the level of competence expected for each device group. We were also interested to know whether there is agreement or otherwise between the expectations of hospital based clinical nursing departments and university based academic nursing departments. We present the results of the survey and discuss their relevance to biomedical physics curriculum development in the Czech Republic.

Česky

Předmětem této studie je posoudit potřeby vzdělávání v oblasti přístrojové techniky u všeobecných sester v České republice, aby mohlo být pro ně vytvořeno modernizované studijní curriculum biomedicínské fyziky. Metodologií práce je písemné dotazování zaměřené na pracovníky v nemocnicích a na fakultách zodpovědné za práci nebo studium všeobecných sester. Zajímalo nás zjištění, o kterých skupinách přístrojů a na jaké úrovni kompetence by měly mít studentky oboru znalosti. Též nás zajímala shoda v očekávání kompetenčních úrovní u kompetentních pracovníků v nemocnicích a na fakultách. Presentujeme výsledky studie a diskutujeme jejich relevantnost pro výuku biomedicínské techniky u všeobecných sester v České republice.