2007
Problematika podpory žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním
KACHLÍK, Petr a Dana ZÁMEČNÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Problematika podpory žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním
Název česky
Problematika podpory žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním
Název anglicky
Support od Pupils with Chronic or Other Serious Illnesses
Autoři
KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, VÍTKOVÁ, M. et al. (Eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I (Education of Pupils with Special Educational Needs I), od s. 252-261, 10 s. 2007
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00051249
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-163-8
Klíčová slova česky
Děti; choroba; závažné onemocnění; rodič; učitel; podpora; TIMSIS; projekt
Klíčová slova anglicky
Children; illness; serious illness; parent; teacher; support; TIMSIS; project
Změněno: 23. 3. 2012 21:03, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
Otázky, spojené s podporou žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním v základní škole, se stále více dostávají do popředí. Jedním z důvodů je i nárůst počtu chronicky nemocných dětí. V textu je vymezena problematika nemocných dětí včetně jejich klasifikace. S takovýmto dítětem se učitel během své praxe velmi pravděpodobně setká. Jeho úkolem je dítě podpořit, ve spolupráci s rodiči přispět k překonání obtížných situací a zachovat kontinuitu vzdělávacího procesu. V rámci podpory je nutná spolupráce pedagogů ze škol při nemocnicích či zdravotnických zařízeních s cílem zajistit potřeby dítěte a snížit tak dopad nemoci. Jednou z možností podpory a intervence v dané oblasti je i výzkumný projekt Comenius 2.1 TIMSIS, jehož cílem je vytvoření materiálů pro učitele a rodiče nemocných žáků.
Anglicky
There has been a growth of chronically ill children. In this paper their classification is stated. It is quite various but the fact is, that almost every teacher has these children in his or her class. His or her obligation then is to support these children and cooperate with their family. It is also necessary to cooperate with hospitals and othe institutions. There are not enough educational materials to this topic. There is a research project called Comenius 2.1 TIMSIS. Its main goal is to create these materials for parents and teachers. There are many institutions cooperating in this project.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|