PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ and Petr KACHLÍK. Charakteristika komunikace rozumově nadaných žáků ve výchovně vzdělávacím procesu (Characteristics of communication intellectually gifted pupils in the educational learning process). In SVATOŠ, T., ŠVARCOVÁ, E., LOUDOVÁ, I. (Eds.). Pedagogická komunikace v didaktických, sociálních a filozofických souvislostech. Sborník příspěvků z konference. 1st ed. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009, p. 151-157. ISBN 978-80-7435-030-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Charakteristika komunikace rozumově nadaných žáků ve výchovně vzdělávacím procesu
Name in Czech Charakteristika komunikace rozumově nadaných žáků ve výchovně vzdělávacím procesu
Name (in English) Characteristics of communication intellectually gifted pupils in the educational learning process
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor), Marie HAVELKOVÁ (203 Czech Republic) and Petr KACHLÍK (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Hradec Králové, SVATOŠ, T., ŠVARCOVÁ, E., LOUDOVÁ, I. (Eds.). Pedagogická komunikace v didaktických, sociálních a filozofických souvislostech. Sborník příspěvků z konference. p. 151-157, 7 pp. 2009.
Publisher Gaudeamus
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037860
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7435-030-6
Keywords (in Czech) Kompetence; komunikace; nadání; žák; učitel; škola; edukace nadaných žáků
Keywords in English Abilities; communication; talent; pupil; teacher; school; education of gifted pupils
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Changed: 4/1/2010 17:43.
Abstract
Příspěvek popisuje dílčí výsledky výzkumného šetření, v němž byly srovnávány komunikační schopnosti a komunikativní kompetence rozumově nadaných žáků a žáků běžné populace. Pozornost byla zaměřena rovněž na komunikaci mezi nadaným žákem a učitelem, která ve svých různých podobách ovlivňuje výchovně vzdělávací proces.
Abstract (in English)
Abstract: The contribution describes partial results of the research, in which communication abilities and communication competence of intellectual talented pupils and pupils of common population were compared. As well, the attention was focused on the communication between talented pupil and teacher, which influences the educational process in all its forms.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/5/2024 12:50