BENEŠOVÁ, Pavla. Využití prvků dramatické výchovy při práci s textem u žáků s SPU (Using elements of drama in education for reading comprehension with pupils with learning disabilities). In Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 3 pp. ISBN 978-80-210-4849-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití prvků dramatické výchovy při práci s textem u žáků s SPU
Name (in English) Using elements of drama in education for reading comprehension with pupils with learning disabilities
Authors BENEŠOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV, 3 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037877
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4849-2
Keywords in English drama in education;pupils with learning disabilities;foreign language teaching
Changed by Changed by: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Changed: 9/2/2010 11:28.
Abstract
Čtení v cizím jazyce, resp. porozumění cizojazyčnému textu, představuje jednu ze čtyř základních řečových dovedností, kterou si žáci ve výuce cizího jazyka osvojují. Pro žáky s SPU však právě čtení textů, ať už v mateřském nebo cizím jazyce, skrývá řadu úskalí. Cílem příspěvku je nastínit základní výzkumné problémy a problémy, s kterými se můžeme při práci s cizojazyčnými texty v praxi u žáků s SPU setkat, a nabídnout možnosti využití prvků dramatické výchovy k jejich kompenzaci, řešení či odstranění.
Abstract (in English)
Foreign language reading comprehension is one of the four basic language skills acquired by pupils in foreign language classes. However, for pupils with learning disabilities, reading comprehension (in both foreign and mother tongue) represents a major obstacle. The aim of the paper is to present particular current research issues and an outline of possible difficulties that can be encountered while dealing with reading texts in foreign language classes including pupils with learning disabilities, as well as to present several possibilities of utilizing elements of drama in education to compensate for, solve, or remediate these difficulties.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/9/2024 00:22