D 2009

Využití prvků dramatické výchovy při práci s textem u žáků s SPU

BENEŠOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Využití prvků dramatické výchovy při práci s textem u žáků s SPU

Název anglicky

Using elements of drama in education for reading comprehension with pupils with learning disabilities

Autoři

BENEŠOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV, 3 s. 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037877

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4849-2

Klíčová slova anglicky

drama in education;pupils with learning disabilities;foreign language teaching
Změněno: 9. 2. 2010 11:28, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.

Anotace

V originále

Čtení v cizím jazyce, resp. porozumění cizojazyčnému textu, představuje jednu ze čtyř základních řečových dovedností, kterou si žáci ve výuce cizího jazyka osvojují. Pro žáky s SPU však právě čtení textů, ať už v mateřském nebo cizím jazyce, skrývá řadu úskalí. Cílem příspěvku je nastínit základní výzkumné problémy a problémy, s kterými se můžeme při práci s cizojazyčnými texty v praxi u žáků s SPU setkat, a nabídnout možnosti využití prvků dramatické výchovy k jejich kompenzaci, řešení či odstranění.

Anglicky

Foreign language reading comprehension is one of the four basic language skills acquired by pupils in foreign language classes. However, for pupils with learning disabilities, reading comprehension (in both foreign and mother tongue) represents a major obstacle. The aim of the paper is to present particular current research issues and an outline of possible difficulties that can be encountered while dealing with reading texts in foreign language classes including pupils with learning disabilities, as well as to present several possibilities of utilizing elements of drama in education to compensate for, solve, or remediate these difficulties.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání