Detailed Information on Publication Record
2009
Multikulturní ošetřovatelství – teorie pro praxi
BEHARKOVÁ, NatáliaBasic information
Original name
Multikulturní ošetřovatelství – teorie pro praxi
Name in Czech
Multikulturní ošetřovatelství – teorie pro praxi
Authors
Edition
p. 39 - 43, 5 pp. 2009
Publisher
IX. Vedecká konferencia pedagogických pracovníkov. Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety, Bratislava
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Medicine
ISBN
978-80-89271-57-3
Keywords (in Czech)
Multikulturní/transkulturní výchova. Multikulturní/Transkulturní ošetřovatelství. Transkulturní přístupy. Metodologické přístupy.
Keywords in English
Multicultural/transcultural education. Multicultural/Transcultural Nursing. Transcultural approaches. Methodological approaches.
Tags
Reviewed
Změněno: 5/1/2010 14:04, PhDr. Natália Beharková, Ph.D.
V originále
Transkulturní aspekty a principy ošetřovatelské péče jsou v posledních letech významně akcentovány s ohledem na profesní přípravu všeobecných sester a porodních asistentek. Jedná se o reálný důsledek a požadavek vyplývající z vyšší migrace obyvatel jednotlivých zemí napříč všemi částmi světa spolu s vyššími nároky na kvalitu poskytované ošetřovatelské péče. Příspěvek prezentuje přehledovou osnovu výuky multikulturního ošetřovatelství na Katedře ošetřovatelství MU LF a metodologické přístupy transkulturní výchovy v ošetřovatelství.
In English
Transcultural aspects and principles of nursing care are significantly accentuated with a view to training general nurses and midwives in the last years. This is a real consequence and regest, wich is resulting migration of the population of each country across all parts of the world along with higher claims of the quality of nursing care. This article presents the curriculum of the multicultural nursing at the Department of Nursing, LF MU and methodological approaches to transcultural education in nursing.