NĚMEC, Jiří. Vztah romské rodiny ke škole a vzdělání v zrcadle konceptu odloučení a spojení. In RYBIČKOVÁ, M., HLADÍK, J. (ed) Škola v proměnách: Učitel-žák-učivo. 1. vyd. Zlín: Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009, s. 417-428. ISBN 978-80-7318-904-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vztah romské rodiny ke škole a vzdělání v zrcadle konceptu odloučení a spojení
Název česky Vztah romské rodiny ke škole a vzdělání v zrcadle konceptu odloučení a spojení
Název anglicky The relationship of Roma family and the school and education in the mirror of disassociation and association concept
Autoři NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Zlín, RYBIČKOVÁ, M., HLADÍK, J. (ed) Škola v proměnách: Učitel-žák-učivo. od s. 417-428, 12 s. 2009.
Nakladatel Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037921
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7318-904-4
Klíčová slova česky kvalitativní výzkum; fokusní skupiny; sociální a kulturní determinanty edukace; sociálně znevýhodněné skupiny žáků
Klíčová slova anglicky quality research; focus group; social and cultural determinants of the education; socially handicapped groups of pupils; strategies of Romany pupils education; interview
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Změněno: 20. 2. 2010 12:19.
Anotace
Výzkumná studie vychází ze závěrů řady kvalitativních výzkumných sond, které pracovníci katedry sociální pedagogiky realizovali v posledních několika letech. Deskripce dílčích determinant byla vytvářena v kontextu teorie sociální a kulturní reprodukce a reprodukce vzdělání, kterou rozpracovává sociologie. Studii završuje návrh možných strategií edukace romských žáků.
Anotace anglicky
The research is based on the conclusions of a series of research probes that had been realised by the team of the social pedagogy department in the last years. The description of the partial determinants was created in the context of the theory of social and cultural reproduction and educational reproduction that is deal with by sociology.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 14. 6. 2024 16:44