Detailed Information on Publication Record
2009
Podpora a rozvoj nadání u žáků romského etnika.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Jana VLACHOVÁ and Jan ŠŤÁVABasic information
Original name
Podpora a rozvoj nadání u žáků romského etnika.
Name in Czech
Podpora a rozvoj nadání u žáků romského etnika.
Name (in English)
Support and Development of Talent at Pupils from Romany Ethnical Group.
Authors
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor), Jana VLACHOVÁ (203 Czech Republic) and Jan ŠŤÁVA (203 Czech Republic)
Edition
První vydání. Brno, Nadaní žáci - výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře. p. 209-221, 13 pp. 2009
Publisher
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037927
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5039-6
Keywords (in Czech)
Nadání; talent; inteligence; emoční inteligence; úspěšná inteligence; tvořivost; sociokulturně znevýhodněné prostředí; romské etnikum; děti v riziku; bariéry ve vzdělávání; podpora a rozvoj nadání; kvalitativní výzkum
Keywords in English
Talent; gift; intelligence; emotional intelligence; successful intelligence; creativity; socially and culturally deprived background; Romany ethnical group; youth at risk; barriers in education; support and development of talent; quality research
Změněno: 24/1/2010 09:43, PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
V originále
Tento text se zabývá problematikou nadání u romských dětí a žáků, jejich školní úspěšnosti a bariérami ve vzdělávání. Uvedena jsou také některá zákonná opatření pro podporu a rozvoj nadání a metody a techniky používané ve školách při práci s nadanými dětmi.
In English
This text deals with the questions of the talent at Roma children and pupils, their success at school and barriers in education. Several legal measures for support and development of talent and methods and techniques to school work with talented children are introduced.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|