2009
Textové učební pomůcky ve výuce chemie na českých středních školách
MOKRÁ, Zuzana a Hana CÍDLOVÁZákladní údaje
Originální název
Textové učební pomůcky ve výuce chemie na českých středních školách
Název anglicky
Text-based teaching tools in education of chemistry at czech secondary schools
Autoři
MOKRÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant) a Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
první. Hradec Králové, Metodologické otázky výzkumu v didaktice chemie, 14 s. 2009
Nakladatel
Gaudeamus (Univerzita Hradec Králové)
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037934
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7435-018-4
Klíčová slova česky
výuka; chemie; textové učební pomůcky; text; střední škola
Klíčová slova anglicky
education; chemistry; text-based teaching tools; text; secondary school
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 1. 2010 12:20, Mgr. Zuzana Mokrá
V originále
Průzkum byl proveden formou dotazníkového šetření. Typy položek v dotazníku byly uzavřené, polouzavřené a otevřené. O vyplnění dotazníku byli požádáni učitelé vybraných středních škol v České republice (gymnázia, střední odborné školy). Předmětem šetření byla informace o typu, účelu a četnosti používání různých textových učebních pomůcek (učebnice, pracovní sešity, odborné a jiné časopisy, odborné monografie a jiné knihy, sbírky příkladů, vybrané internetové zdroje, vlastní písemné poznámky vyučujících,...) učiteli chemie při přípravě na vyučovací hodinu a během ní. Součástí dotazníku byla i otázka na aktuální potřeby učitelů s ohledem na dostupné textové výukové prostředky a hodnocení jimi používaných učebnic.
Anglicky
The research was based on a questionnaire administrated at chosen Czech secondary schools. The questions were closed, semi-closed and open. We were interested in the question which text-based teaching tools are used and how frequently. The questionnaire asked also which not available text-based tools are needed. Teachers evaluated chemistry text books that they use, too.