Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{862915, author = {Najvar, Petr and Najvarová, Veronika and Janík, Tomáš and Švec, Vlastimil a kol.}, address = {Brno}, booktitle = {K perspektivám školního vzdělávání.}, edition = {1.}, keywords = {Video Study; Opportunities to learn; Lesson signature; Teaching; Learning}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-193-5}, pages = {179-192}, publisher = {Paido}, title = {Příležitosti k učení napříč kurikulem 2. stupně základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie}, year = {2009} }
TY - CHAP ID - 862915 AU - Najvar, Petr - Najvarová, Veronika - Janík, Tomáš - Švec, Vlastimil a kol. PY - 2009 TI - Příležitosti k učení napříč kurikulem 2. stupně základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie VL - Pedagogický výzkum v teorii a praxi PB - Paido CY - Brno SN - 9788073151935 KW - Video Study KW - Opportunities to learn KW - Lesson signature KW - Teaching KW - Learning N2 - Tato kapitola představuje teoretická východiska výzkumného projektu CPV videostudie a shrnuje výsledky analýz doposud provedených v rámci tohoto projektu. Projekt si kladl za cíl zdokumentovat a popsat reálnou výuku fyziky, zeměpisu, anglického jazyka a tělesné výchovy na druhém stupni základní školy. V následujících fázích bylo přistoupeno k systematickému mezipředmětovému porovnání jednotlivých aspektů výuky, jež si kladlo za cíl zprostředkovat porozumění podobnostem a rozdílům mezi porovnávanými předměty. V této kapitole jsou prezentovány nálezy analýz příležitostí k učení a struktury vyučovací hodiny. Výsledky těchto analýz ukazují na poměrně silné řízení výuky učitelem, a to zvláště v hodinách fyziky a zeměpisu. Rozdíly mezi předměty byly shledány i v akcentu na způsob práce s obsahem; v zeměpise leží akcent na zpracovávání nového učiva, v anglickém jazyce na procvičování probraného a ve fyzice na aplikování probraného učiva do nového kontextu. ER -
NAJVAR, Petr a Veronika NAJVAROVÁ. Příležitosti k učení napříč kurikulem 2. stupně základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie. In JANÍK, Tomáš a Vlastimil a kol. ŠVEC. \textit{K perspektivám školního vzdělávání.}. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, s.~179-192, 13 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN~978-80-7315-193-5.
|