2009
Příležitosti k učení napříč kurikulem 2. stupně základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie
NAJVAR, Petr a Veronika NAJVAROVÁZákladní údaje
Originální název
Příležitosti k učení napříč kurikulem 2. stupně základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie
Název česky
Příležitosti k učení napříč kurikulem 2. stupně základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie
Název anglicky
Opportunities to learn on lower-secondary school level: selected results of the CPV video study
Autoři
NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant) a Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, K perspektivám školního vzdělávání. od s. 179-192, 13 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2009
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037941
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-193-5
Klíčová slova česky
videostudie; příležitosti k učení; otisk vyučovací hodiny; vyučování; učení
Klíčová slova anglicky
Video Study; Opportunities to learn; Lesson signature; Teaching; Learning
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2010 10:09, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
Tato kapitola představuje teoretická východiska výzkumného projektu CPV videostudie a shrnuje výsledky analýz doposud provedených v rámci tohoto projektu. Projekt si kladl za cíl zdokumentovat a popsat reálnou výuku fyziky, zeměpisu, anglického jazyka a tělesné výchovy na druhém stupni základní školy. V následujících fázích bylo přistoupeno k systematickému mezipředmětovému porovnání jednotlivých aspektů výuky, jež si kladlo za cíl zprostředkovat porozumění podobnostem a rozdílům mezi porovnávanými předměty. V této kapitole jsou prezentovány nálezy analýz příležitostí k učení a struktury vyučovací hodiny. Výsledky těchto analýz ukazují na poměrně silné řízení výuky učitelem, a to zvláště v hodinách fyziky a zeměpisu. Rozdíly mezi předměty byly shledány i v akcentu na způsob práce s obsahem; v zeměpise leží akcent na zpracovávání nového učiva, v anglickém jazyce na procvičování probraného a ve fyzice na aplikování probraného učiva do nového kontextu.
Anglicky
The chapter introduces theoretical background of the research project CPV Videos Study and concludes results of analyses that were concluded so far. The main goal of the project is to document and describe real teaching process in selected subjects (Physics, Geography, English and Physical Education). In this chapter results of analyses of opportunities to learn and lesson signature are presented. The results of these systematic analyses show that the teaching process is strongly controlled by the teacher (mainly in Physics and Geography). Differences were found in ways of dealing with the content; in Geography teachers mainly deal with presenting the new content, in English with securing the content while in Physics in applying the context in new situations.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|