HRBÁČEK, Jiří. Využití technologie DiV při výuce IT (Use of Distance Learning Technology in IT Education). In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami – se sociálním znevýhodněním. 1st ed. Brno: Univerzita Karlova v Praze, 2009, 3 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití technologie DiV při výuce IT
Name in Czech Využití technologie DiV při výuce IT
Name (in English) Use of Distance Learning Technology in IT Education
Authors HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami – se sociálním znevýhodněním, 3 pp. 2009.
Publisher Univerzita Karlova v Praze
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037951
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-188-1
Keywords (in Czech) Flash animace; interaktivní; studijní opory; výukové materiály
Keywords in English Flash animation; interactive;teaching materials;study support
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 6/1/2010 14:26.
Abstract
Při výuce informatických disciplín, ať už je to programování, nebo uživatelské využití počítačů, je velmi často různorodá úroveň znalostí studentů. Z toho důvodu je třeba použít co nejefektivnějšího způsobu výuky pro docílení požadované úrovně znalostí a dovedností. Někteří studenti jsou velmi talentovaní a je třeba je vést poněkud jinak než ostatní, aby se jejich talent mohl rozvíjet. Při běžném způsobu výuky je to jen těžko realizovatelné. Využijeme-li distanční studijní opory ve výuce, kterou poněkud jiným způsobem zorganizujeme zlepší se její efektivita a výuku je možné více individualizovat. Příspěvek si klade za cíl nastínit základní způsob použití této metody a ukázat některé výsledky, kterých s ní bylo dosaženo. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.
Abstract (in English)
In the teaching of IT disciplines, be it programming, or user use of computers, is often uneven knowledge of students. It is therefore necessary to use the most effective way of learning to achieve the required level of knowledge and skills. Some students are very talented and should be lead differently than others, that their talents can flourish. In the current method of teaching is hardly feasible. If we use distance learning study material in teaching, which in a different way to organize to improve its efficiency and teaching more can be done individually. The paper aims to outline the basic use of this method and show some results, with which it was achieved.It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/5/2024 18:31