D 2009

USING MYIMLE SYSTEM FOR INTERACTIVE WHITEBOARD IN EDUCATION

HRBÁČEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

USING MYIMLE SYSTEM FOR INTERACTIVE WHITEBOARD IN EDUCATION

Název česky

POUŽITÍ SYSTÉM MyIMLE VE VÝUCE S INTERAKTIVNÍ TABULÍ

Autoři

HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

SIAULIAI, Information and Communication Technology in Natural Science Education - 2009, 2 s. 2009

Nakladatel

FACULTY OF EDUCATION, SIAULIAI UNIVERSITY, LITHUANIA

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Litva

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037963

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

systém; alikace; distanční vzdělávání; multimedia

Klíčová slova anglicky

System; Applications; Education;Distance education; Multimedia

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 12. 2010 21:32, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Anotace

V originále

MyIMLE is a multimedia interactive educational environment which makes possible a direct connection of Flash interactive study supports with real systems connected to users computers. The aim of this contribution is to show one of many ways of using these systems using them together with interactive whiteboards. You can see the principle of controlling a real system and the structure of an interactive animation at the example of the animation A model of Tsunami its beginning, behavior and its consequences connected to a real model of an ocean and a coast. This animation can also work independently as a simulation without a real system connected. The application can run on web, it can be embedded into the working environment of the interactive whiteboard, or it can run as an independent desktop application. It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.

Česky

MyIMLE je multimediální interaktivní výukové prostředí, které umožňuje přímé propopojení Flash interaktivních výukových opor s reálnými systémy připojenými k počítačům uživatelů. Tento způsob využití Flash animací není v současné době rozšířený, přínáší však mnoho výhod, které doposud poskytovaly jen drahé systémy. Příspěvek si klade za cíl ukázat jednu z mnoha možností využití těchto systémů a to jejich využití spolu s interaktivními tabulemi.Na příkladu výukové interaktivní animace vzniku, průběhu a následků způsobených tsunami na pevnině propojené s reálným modelem oceánu a pobřeží, bude ukázán princip řízení pripojeného reálného systému i struktura interaktivní výukové animace. Tato animace může však také pracovat zcela samostatně bez připojeného reálného systému pouze jako simulace. Může být spuštěná z webu, přímo vložená do pracovního prostředí interaktivní tabule nebo jako samostatná desktop aplikace. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání