D 2009

Základní způsob realizace měřícího systému spolupracujícího s PC integrovaného pomocí Flash animace do výukových opor

KUČERA, Martin a Jiří HRBÁČEK

Základní údaje

Originální název

Základní způsob realizace měřícího systému spolupracujícího s PC integrovaného pomocí Flash animace do výukových opor

Název česky

Základní způsob realizace měřícího systému spolupracujícího s PC integrovaného pomocí Flash animace do výukových opor

Název anglicky

The basic way of realization of the measurement system cooperating with PC integrated to study supports using Flash animations

Autoři

KUČERA, Martin (203 Česká republika, domácí) a Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Nové technologie ve výuce - 3. ročník Sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků, 2 s. 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037980

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5092-1

Klíčová slova anglicky

interactive flash animation; interactive study supports

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 12. 2010 21:36, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Anotace

V originále

Nové výukové technologie kladou stále větší důraz na implementaci měřících systémů přímo do výukových opor. Na katedře Technické a informační výchovy Masarykovy univerzity se již delší dobu zabýváme touto problematikou. Tak také vznikl experimentální prototyp binárního čítače spolupracujícího s PC, jenž využívá možností Adobe Flash, Visual Basiku a mikrokontroléru PIC16F84. Článek ukazuje základní způsob realizace měřícího systému. Ukazuje jeho činnost. Popisuje komunikaci mezi čítačem a PC. Nastiňuje i vlastní komunikaci mezi Flash animací a programem vytvořeným ve Visual Basicu. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.

Anglicky

Current educational technologies place a special emphasis on implementation of measurement systems directly into study supports. The Masaryk University Department of Technical and Informational Education has been dealing with this topic for a considerable amount of time. That is one of the reasons why the experimental prototype of binary counter cooperating with PC which uses the opportunities of Adobe Flash, Visual Basic and PIC16F84 microcontroller was created. The article shows the basic way of realization of the measurement system. It shows its functioning and describes the communication between the counter and PC. The article also shows the communication between a Flash animation and a program created in Visual Basic. It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání