J 2009

Scénotest ~ možnosti analýzy pro praxi i výzkum

HUMPOLÍČEK, Pavel

Základní údaje

Originální název

Scénotest ~ možnosti analýzy pro praxi i výzkum

Název česky

Scénotest ~ možnosti analýzy pro praxi i výzkum

Název anglicky

The Scenotest ~ potentialities of analysis for practice and research

Autoři

HUMPOLÍČEK, Pavel (203 Česká republika, garant)

Vydání

E-psychologie [online], Praha, Českomoravská psychologická společnost, 2009, 1802-8853

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/09:00037986

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

Scénotest; projekce; psychoterapie; psychodiagnostika; von Staabs

Klíčová slova anglicky

The Scenotest; projection; psychotherapy; assessment; von Staabs

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2010 04:47, PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D.

Anotace

V originále

Využití jakékoli projektivní metody v praxi či výzkumu vyžaduje poměrně širokou škálu informací, které se opírají jak o teoretické znalosti tak (a možná zejména) o praktické zkušenosti s danou metodou. Psychometricky obtížně uchopitelná klinická data, která projektivní metody poskytují, možná vedly k poněkud odmítavému postoji k jejich užívání v některých evropských zemích. Tento článek se pokusil přispět k tomu, aby Scénotest, jakožto představitel právě projektivních metod, našel opět plné uplatnění a možnost dalšího rozvoje i u české odborné veřejnosti.

Anglicky

The Scenotest is inspirative projective technique, which is usabel in psychotherapy just like in assessment (mainly in personality and social/relationship assessment in childhood). The article is aimed on summation of basic information about this method ~ partly from literature (Ermert, 1997; Staabs, 2001 etc.) partly from authors research and work experience. The chapters describes method, main functions of the Scenotest, possible ways of analyzing the stage, processes of building the stage, particularised description of formal and content analysis parameters or proceedings.