JANKO, Tomáš a Petr KNECHT. Vizuální prvky v učebnicích - přehledová studie česko-slovenských výzkumů. In Škola v proměnách: Učitel-žák-učivo. [CD-ROM]. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009, s. 207-212. ISBN 978-80-7318-904-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vizuální prvky v učebnicích - přehledová studie česko-slovenských výzkumů
Název anglicky Visuals in Textbooks - A Review Study of Czech and Slovak Research
Autoři JANKO, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Petr KNECHT (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Zlín, Škola v proměnách: Učitel-žák-učivo. [CD-ROM], od s. 207-212, 6 s. 2009.
Nakladatel Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037998
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7318-904-4
Klíčová slova česky pedagogický výzkum; učebnice; nonverbální prvky
Klíčová slova anglicky educational research; textbooks; textbook research; visuals
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Změněno: 25. 2. 2010 08:26.
Anotace
Příspěvek je přehledovou studií mapující česko-slovenské teoretické práce a empirické studie týkající se vizuálních prvků v učebnicích. Ukazuje se, že vizuální prvky v učebnicích se nejen u nás stávají poměrně zřídka předmětem pedagogického výzkumu, ačkoliv tvoří jednu z hlavních komponent učebnic. Autoři se v příspěvku snaží shrnout dosavadní výzkumy a upozorňují na některé problémy, které je třeba v souvislosti s výzkumem vizuálních prvků v učebnicích řešit.
Anotace anglicky
The presentation is a review study focused on Czech and Slovac theoretical and empirical studies dealing with illustrations in textbooks. The authors conclude past and present foreign theoretical and empirical studies and point out some problems which are to be solved in the near future.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 02:45