2009
Role školy v profesní orientaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - případové studie
FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁZákladní údaje
Originální název
Role školy v profesní orientaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - případové studie
Název česky
Role školy v profesní orientaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - případové studie
Název anglicky
The role of school in professional aspirations of pupils with special educational needs - case studies
Autoři
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. - Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Education Needs III. od s. 403-418, 16 s. Speciální pedagogika, 2009
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038034
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5032-7
Klíčová slova česky
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, volba profese, kariérové poradenství, školní psychologie
Klíčová slova anglicky
Pupils with special educational needs; career choice; career guidance; school psychology
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 1. 2010 09:27, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
V originále
Příspěvek je zaměřen na problematiku spolupráce rodiny a školy v oblasti profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Autoři přinášejí dílčí výstupy ze tří případových studií a srovnávají roli, kterou školy sehrávají v oblasti kariérového poradenství a vzdělávání žáků k volbě. Popisují vztahy mezi vybranými rodinami a školami, srovnávají aktivity a intervence, které školy nabízejí. Sledují také, jakou speciální péči věnují školy otázce profesní orientace dětem se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anglicky
The paper focuses on cooperation of family and school in the field of professional aspirations of pupils in year 9 (of primary schools) with special educational needs. The authors present partial results of three case studies and compare the role of school played in career guidance and education of pupils for career choice. They describe relationships between selected families and schools, compare activities and interventions offered by schools. Further, they look at whether special attention is paid to children with special educational needs as regards their professional aspirations.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|