C 2009

Role školy v profesní orientaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - případové studie

FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Role školy v profesní orientaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - případové studie

Název česky

Role školy v profesní orientaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - případové studie

Název anglicky

The role of school in professional aspirations of pupils with special educational needs - case studies

Autoři

FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. - Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Education Needs III. od s. 403-418, 16 s. Speciální pedagogika, 2009

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00038034

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5032-7

Klíčová slova česky

Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, volba profese, kariérové poradenství, školní psychologie

Klíčová slova anglicky

Pupils with special educational needs; career choice; career guidance; school psychology

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 1. 2010 09:27, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek je zaměřen na problematiku spolupráce rodiny a školy v oblasti profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Autoři přinášejí dílčí výstupy ze tří případových studií a srovnávají roli, kterou školy sehrávají v oblasti kariérového poradenství a vzdělávání žáků k volbě. Popisují vztahy mezi vybranými rodinami a školami, srovnávají aktivity a intervence, které školy nabízejí. Sledují také, jakou speciální péči věnují školy otázce profesní orientace dětem se speciálními vzdělávacími potřebami.

Anglicky

The paper focuses on cooperation of family and school in the field of professional aspirations of pupils in year 9 (of primary schools) with special educational needs. The authors present partial results of three case studies and compare the role of school played in career guidance and education of pupils for career choice. They describe relationships between selected families and schools, compare activities and interventions offered by schools. Further, they look at whether special attention is paid to children with special educational needs as regards their professional aspirations.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání