2009
Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků.
GULOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků.
Název česky
Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků.
Název anglicky
Analysis of Teacher Assistants´ Attitudes towards the Education of Roma Pupils
Autoři
GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, NĚMEC, J., VOJTOVÁ, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, od s. s. 229-237, 9 s. VZdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, 2009
Nakladatel
Nakladatelství MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038040
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5033-4
Klíčová slova česky
Segregace, předsudky, úspěšná integrace, sociální znevýhodnění, chudoba, nedostatečné vzdělání, strategie, pedagogové, romské děti, romští žáci
Klíčová slova anglicky
Segregation prejudice successful integration social disadvantages poverty insufficient education strategy pedagogues Romany children Romany pupils
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 1. 2010 20:45, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
V originále
V článku jsou shrnuty výsledky výzkumného šetření, které proběhlo v roce 2009. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu byly analyzovány stanoviska a názory expertů, kteří se zabývají inkluzí sociálně znevýhodněných skupin. Každá země má k dispozici řadu mechanismů vedoucích k úspěšné integraci, jsou doporučeny akční plány, hovoříme o mediátorech, o podpoře, o projektech, dotacích, o asistenci ve školách. Jedno z nejdůležitějších doporučení se týká opatření, které by měly přijmout všechny evropské vlády a tím doporučením je, že romské děti musí docházet hned a okamžitě do běžných základních škol, vzdělávat se v hlavním vzdělávacím proudu. Mezi další doporučení patří kvalitní příprava učitelů, která zahrnuje mimo jiné základy romštiny, romologie i romistiky. Stejně kvalitně musí být připraveni asistenti pedagoga a současně na všech úrovních vzděláváni romští pedagogové.
Anglicky
The article sums up the results of research carried out in 2009. By means of qualitative research, attitudes and oponions of experts in socially disadvantaged groups inclusion were analyzed. Each country has many mechanisms available, that can lead to a successful integration; one of the most important recommendations is the one which should be adopted by all European governments: Romany children must with no delay attend standard primary schools, and be educated within the main education stream. Among other recommendations are quality training of teachers and pedagogues assistants; Romany pedagogues should also be educated on all levels.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|