Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{863805, author = {Gulová, Lenka}, address = {Brno}, booktitle = {NĚMEC, J., VOJTOVÁ, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním}, keywords = {Segregation prejudice successful integration social disadvantages poverty insufficient education strategy pedagogues Romany children Romany pupils}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5033-4}, pages = {s. 229-237}, publisher = {Nakladatelství MU}, title = {Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků.}, year = {2009} }
TY - CHAP ID - 863805 AU - Gulová, Lenka PY - 2009 TI - Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků. VL - VZdělávání žáků se sociálním znevýhodněním PB - Nakladatelství MU CY - Brno SN - 9788021050334 KW - Segregation prejudice successful integration social disadvantages poverty insufficient education strategy pedagogues Romany children Romany pupils N2 - V článku jsou shrnuty výsledky výzkumného šetření, které proběhlo v roce 2009. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu byly analyzovány stanoviska a názory expertů, kteří se zabývají inkluzí sociálně znevýhodněných skupin. Každá země má k dispozici řadu mechanismů vedoucích k úspěšné integraci, jsou doporučeny akční plány, hovoříme o mediátorech, o podpoře, o projektech, dotacích, o asistenci ve školách. Jedno z nejdůležitějších doporučení se týká opatření, které by měly přijmout všechny evropské vlády a tím doporučením je, že romské děti musí docházet hned a okamžitě do běžných základních škol, vzdělávat se v hlavním vzdělávacím proudu. Mezi další doporučení patří kvalitní příprava učitelů, která zahrnuje mimo jiné základy romštiny, romologie i romistiky. Stejně kvalitně musí být připraveni asistenti pedagoga a současně na všech úrovních vzděláváni romští pedagogové. ER -
GULOVÁ, Lenka. Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků. In \textit{NĚMEC, J., VOJTOVÁ, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním}. Brno: Nakladatelství MU, 2009, s.~s. 229-237, 9 s. VZdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. ISBN~978-80-210-5033-4.
|