VÍTKOVÁ, Marie. Edukace specifických skupin populace (Education of specific population groups). In Průcha, J. (ed.). Pedagogická encyklopedie. Vydání první. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 2009, p. 443-447. 1691. publikace. ISBN 978-80-7367-546-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Edukace specifických skupin populace
Name in Czech Edukace specifických skupin populace
Name (in English) Education of specific population groups
Authors VÍTKOVÁ, Marie.
Edition Vydání první. Praha, Průcha, J. (ed.). Pedagogická encyklopedie, p. 443-447, 5 pp. 1691. publikace, 2009.
Publisher Nakladatelství Portál, s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7367-546-2
Keywords (in Czech) vzdělávání žáci zdravotní znevýhodnění zdravotní postižení tělesné zrakové sluchové mentální narušená komunikační schopnost porucha autistického spektra souběžné postižení více vadami zdravotní oslabení dlouhodobě nemocní
Keywords in English health education pupils disadvantages physical disability hearing mentally disturbed visual communication skills of autistic spectrum disorder concurrent disability multiple disabilities weakening long-term ill health
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 7/1/2010 12:34.
Abstract
Článek pojednává o vzdělávání žáků zdravotně znevýhodněných. Uvedení žáci patří do skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Mezi žáky se zdravotním postižením se řadí žáci s tělesným, zrakovým, sluchovým a mentálním postižením, s narušenou komunikační schopností, s poruchami autistického spektra, se souběžným postižením více vadami. Mezi žáky se zdravotním znevýhodněním patří zdravotně oslabení a dlouhodobě nemocní. Článek dále charakterizuje integrativní, inkluzivní nebo segregativní vzdělávání.
Abstract (in English)
The article discusses the learning disabled pupils disadvantaged. These belong to a group of pupils with special educational needs. Among pupils with disabilities include pupils with physical, visual, auditory and mental disability, impaired communication skills, with autism spectrum disorders, with simultaneous disabilities multiple disabilities. Among pupils with physical handicaps are disabled and weaken long-term sick. It also characterized by an integrative, inclusive, or segregativní education.
PrintDisplayed: 1/9/2024 02:25