c 2009

E-learningová lekce Sociální pedagogika

GULOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

E-learningová lekce Sociální pedagogika

Název česky

E-learningová lekce Sociální pedagogika

Autoři

Vydání

Brno, 2009

Nakladatel

PdF MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Klíčová slova: sociální pedagogika, vliv prostředí, sociálně znevýhodněné skupiny, teorie a praxe, cílové skupiny.

Klíčová slova anglicky

Social education, influence of environment, socially disadvantaged groups, theory and practices, target groups.
Změněno: 10. 1. 2010 18:24, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.

Anotace

V originále

Sociální pedagogika, stejně jako její produkt sociální pedagog prodělává neustálý vývoj, který je způsoben stále se vyvíjející situací ve společnosti a to jednak vlivem společenských změn souvisejících s technizací a globalizací světa, ale i s nárůstem sociálních témat a sociálních patologií, které musí v různých úhlech řešit společnost, pokud se chce nazývat demokratickou. Sociální pedagog je odborník připravený nejen pro oblast pedagogickou (výchovnou a vzdělávací), ale i pro oblast sociální a společenskou. Sociální pedagogika se zabývá sociálně znevýhodněnými jedinci, zkoumá vliv prostředí, studuje sociální skupiny, hledá kontext mezi teorií a praxi. Součástí je studium sociálně pedagogických teorií, projektování, výzkumná šetření a pedagogická praxe.

Anglicky

Social education is concerned with socially disadvantaged people, investigates the influence of setting, studies social groups, looks for the context between theory and practices. The part of it is a study social education theories, planning, research investigations and pedagogical practice.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání