GULOVÁ, Lenka. E-learningová lekce Sociální pedagogika. Brno: PdF MU, 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název E-learningová lekce Sociální pedagogika
Název česky E-learningová lekce Sociální pedagogika
Autoři GULOVÁ, Lenka.
Vydání Brno, 2009.
Nakladatel PdF MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Klíčová slova: sociální pedagogika, vliv prostředí, sociálně znevýhodněné skupiny, teorie a praxe, cílové skupiny.
Klíčová slova anglicky Social education, influence of environment, socially disadvantaged groups, theory and practices, target groups.
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Změněno: 10. 1. 2010 18:24.
Anotace
Sociální pedagogika, stejně jako její produkt sociální pedagog prodělává neustálý vývoj, který je způsoben stále se vyvíjející situací ve společnosti a to jednak vlivem společenských změn souvisejících s technizací a globalizací světa, ale i s nárůstem sociálních témat a sociálních patologií, které musí v různých úhlech řešit společnost, pokud se chce nazývat demokratickou. Sociální pedagog je odborník připravený nejen pro oblast pedagogickou (výchovnou a vzdělávací), ale i pro oblast sociální a společenskou. Sociální pedagogika se zabývá sociálně znevýhodněnými jedinci, zkoumá vliv prostředí, studuje sociální skupiny, hledá kontext mezi teorií a praxi. Součástí je studium sociálně pedagogických teorií, projektování, výzkumná šetření a pedagogická praxe.
Anotace anglicky
Social education is concerned with socially disadvantaged people, investigates the influence of setting, studies social groups, looks for the context between theory and practices. The part of it is a study social education theories, planning, research investigations and pedagogical practice.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 23:58