D 2009

Using MyIMLE in education

STOJANOVÁ, Alena a Jiří HRBÁČEK

Základní údaje

Originální název

Using MyIMLE in education

Název česky

Výuka s využitím systému MyIMLE

Autoři

STOJANOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Bratislava, 10th internation conferece Virtual university Bratislava, 2 s. 2009

Nakladatel

STU Bratislava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00038075

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-89316-10-6

Klíčová slova česky

Flash; e-learning; reálné systémy

Klíčová slova anglicky

Flash; e-learning;real systems;

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 12. 2010 21:31, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Anotace

V originále

A new system which serves for connecting various HW devices and didactic technologies (such as interactive whiteboard) with PC is being developed at the Faculty of Education of Masaryk University. This system has a name MyIMLE (My Interactive Multimedia Learning Environment). This theme can be applied not only in coastal countries, but also in inland countries because this phenomenon can appear also on reservoirs and artificial lakes. Using an interactive whiteboard together with MyIMLLE system makes possible to use and to control real simulations (aquarium that simulates tsunami controlled by PC) of the lesson topic with maximal active participation of students. Using real models together with didactic technologies in education improves the educational process and also adds new possibilities of using interactive whiteboards, which is another benefit for the education itself. It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.

Česky

Na Pedagogické fakultě v Brně vyvíjíme nový systém MyIMLE, který slouží k propojení různého HW zařízení s počítačem a následně i s další didaktickou technikou, jako je např. Interaktivní tabule. Použití interaktivní tabule ve spojení se systémem MyIMLE, umožňuje řízeným způsobem používat reálné simulace (akvárium s možností simulovat vznik tsunami, ovládanou z počítače)probírané problematiky s maximálním aktivním zapojením studentů do procesu učení. Systém komunikuje s počítačem pomocí Flash a k jeho provozu stačí mít nainstalovaný Flash player. Flash je také součástí většiny interaktivních tabulí a proto je možné jednou vytvořené prostředí používat nezávisle na vybavení školy od různých výrobců interaktivních tabulí. Jde o zefektivnění výuky použitím reálných modelů a jejich propojení s další didaktickou technikou. Rozšiřujeme tak možnosti interaktivních tabulí i výuky samotné. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání