TOMEŠ, Zdeněk. European railways - an application of the life cycle theory. In 7th Conference on the History of Transport, Traffic and Mobility - Energy and Innovation. 1. vyd. Luzern: T2M - CD-ROM, 2009, s. 1-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název European railways - an application of the life cycle theory
Název česky Evropské železnice - aplikace teorie životního cyklu
Autoři TOMEŠ, Zdeněk.
Vydání 1. vyd. Luzern, 7th Conference on the History of Transport, Traffic and Mobility - Energy and Innovation, od s. 1-5, 5 s. 2009.
Nakladatel T2M - CD-ROM
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky životní cyklus; železnice; konkurence
Klíčová slova anglicky life cycle; railways; competition
Změnil Změnil: prof. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D., učo 18415. Změněno: 5. 4. 2012 15:52.
Anotace
In the paper I have endeavoured to apply the life cycle theory to an analysis of economic history of railways in Europe. The main argument of the life cycle theory is that products on the market undergo the process of development from introduction through growth, and maturity till decline. I have applied the theory to historical development of European railways. The special attention is given to differences between Eastern and Western Europe in the second part of the 20th century.
Anotace česky
V článku byla aplikována teorie životního cyklu na analýzu ekonomické historie železnic v Evropě
Návaznosti
GA402/08/1438, projekt VaVNázev: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
Investor: Grantová agentura ČR, Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
VytisknoutZobrazeno: 22. 7. 2024 06:35