ŘEHULKA, Evžen. Teacher Fatigue. In School and Health 21 Topical Issues in Health Education. Brno: Masarykova univerzita, Brno, 2009, s. 125- 133, 8 s. ISBN 978-80-210-4930-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teacher Fatigue
Název česky Únava učitelů
Autoři ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, School and Health 21 Topical Issues in Health Education, od s. 125- 133, 8 s. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita, Brno
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00038083
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4930-7
Klíčová slova česky únava; druhy únavy; profese učitele; psychohygiena učitele
Klíčová slova anglicky fatigue; types of fatigue; teaching profession; psychohygiene of teachers
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Změněno: 7. 1. 2010 21:47.
Anotace
The author examines the issue of teacher fatigue, which is at present given relatively little attention. He gives a definition of fatigue, and discusses its types and manifestations. Using two questionnaires, teacher fatigue was examined from the point of view of its structure and general values. Fatigue characteristics clearly point out some special and topical demands on the teaching profession. Some teacher fatigue data found are very serious from the psychohygiene point of view, and may be warning signs of health and mental damage and a decrease in professional performance.
Anotace česky
Studie ze zabývá únavou učitelů, které je v současné době věnovaná relativně malá pozornost. Je podána definice únavy, ukázány druhy a projevy únavy. Prostřednictvím dvou dotazníků je zkoumána únava učitelů z hlediska své struktury a obecných hodnot. Charakteristiky únavy dobře ukazují na speciální a aktuální nároky učitelské práce. Některé zjištěné údaje únavy učitelů jsou psychohygienicky velmi závažné a mohou varovat před zdravotním i psychickým poškozením a snížením profesního výkonu. Výzkum je součástí projektu ŠKOLA A ZDRAVÍ 21.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 07:02