2009
The Czech Public`s Opinions on Health Education in Primary Schools
MUŽÍKOVÁ, LeonaZákladní údaje
Originální název
The Czech Public`s Opinions on Health Education in Primary Schools
Název česky
Názory české veřejnosti na výchovu ke zdraví v základním školství
Autoři
MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, School and Health 21 Topical Issues in Health Education, s. 9-18, 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038090
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4930-7
Klíčová slova česky
výchova ke zdraví; rodinná výchova; základní škola; výuka
Klíčová slova anglicky
health education; family education; primary school; education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 1. 2010 00:23, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
V originále
The paper deals with the Czech public`s opinions on health education in primary schools. The results have been obtained by means of representative sociological research into health and healthy lifestyle. The research was joined by the author of this paper within pursuing the School and Health for the 21st Century research plan and was carried out in cooperation with the Medical Information Centre and the INRES Agency. The research involved 1606 Czech citizens aged over fifteen and was representative in terms of age, gender and regions of the Czech Republic. Its results helped to identify main reasons for dissatisfaction with health education in primary schools among the Czech public, revealing that the primary factors leading to dissatisfaction are the extent of classes, educational content and the teacher`s personality. The findings inspire a range of concrete ideas for improving the quality of the Humans and Health educational area.
Česky
Příspěvek seznamuje s názory občanů České republiky na výchovu ke zdraví v základním školství. Výsledky byly získány na základě reprezentativního sociologického výzkumu k problematice zdraví a zdravého způsobu života. Výzkum, do něhož se zapojila autorka příspěvku v rámci řešení výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století, byl realizován ve spolupráci s Lékařským informačním centrem a agenturou INRES. Výzkumu se zúčastnilo 1606 občanů České republiky ve věku nad 15 let. Soubor byl reprezentativní z hlediska věku, pohlaví a regionů České republiky. Výsledky pomohly identifikovat hlavní důvody nespokojenosti české populace s výchovou ke zdraví na základní škole. Dokumentují, že stěžejními důvody pro nespokojenost jsou rozsah výuky, obsah výuky a osobnost učitele. Získané poznatky poskytují řadu konkrétních podnětů pro zkvalitnění práce ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|