k 2009

Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím

PEŠKOVÁ, Karolína

Základní údaje

Originální název

Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím

Název anglicky

Visual Representations in Textbooks for Teaching about German Speaking Countries

Vydání

Kurikulum a výuka v proměnách školy, 2009

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4927-7

Klíčová slova česky

disertační práce, vizuální prostředky, reálie německy mluvicích zemí

Klíčová slova anglicky

PhD thesis, visual representations, teaching about German speaking countries
Změněno: 8. 1. 2010 14:46, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku je představen plánovaný výzkum v rámci disertační práce „Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím“. Autorka si klade za cíl provést obsahovou analýzu učebnic německého jazyka, kde budou zkoumány vizuální prostředky vztahující se k reáliím německy mluvících zemí, a dále zjišťovat, jaký názor mají v této souvislosti na učebnici sami učitelé, jak těchto vizuálních prostředků ve výuce využívají a jaké metodické postupy při práci s nimi volí.

Anglicky

This paper introduces the dissertation project focused on visual representations in German language textbooks for teaching about German Speaking countries. The main aim is to carry out a content analysis of visual representations in German textbooks and to find out within research in lower secondary schools how teachers work with the visual representations in their class.