2009
Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím
PEŠKOVÁ, KarolínaZákladní údaje
Originální název
Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím
Název anglicky
Visual Representations in Textbooks for Teaching about German Speaking Countries
Autoři
Vydání
Kurikulum a výuka v proměnách školy, 2009
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4927-7
Klíčová slova česky
disertační práce, vizuální prostředky, reálie německy mluvicích zemí
Klíčová slova anglicky
PhD thesis, visual representations, teaching about German speaking countries
Změněno: 8. 1. 2010 14:46, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.
V originále
V příspěvku je představen plánovaný výzkum v rámci disertační práce „Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím“. Autorka si klade za cíl provést obsahovou analýzu učebnic německého jazyka, kde budou zkoumány vizuální prostředky vztahující se k reáliím německy mluvících zemí, a dále zjišťovat, jaký názor mají v této souvislosti na učebnici sami učitelé, jak těchto vizuálních prostředků ve výuce využívají a jaké metodické postupy při práci s nimi volí.
Anglicky
This paper introduces the dissertation project focused on visual representations in German language textbooks for teaching about German Speaking countries. The main aim is to carry out a content analysis of visual representations in German textbooks and to find out within research in lower secondary schools how teachers work with the visual representations in their class.